Så funkar det:
Introduktion - digitalt kursbrev med kort introduktionsuppgift.
Digital workshop (via Zoom Meetings & Chat)
Inlämningsuppgift med personlig återkoppling.
Ur kursinnehållet:
• Planera ett magasin – från första bokstav till färdigt i brevlådan
• Som du frågar får du svar – intervjuteknik
• Kombinera text och bild
• Redigera, koncentrera, komprimera (dina och andras texter)
>
______________________________________________
David Söderlind, är utbildad civilekonom på Växjö universitet i slutet på 1990-talet. Via ett sommarvikariat som lokalreporter på Jönköpings-Posten fick han anställning som copywriter på Concret Reklam. Utbildningsryggsäcken fylldes på med en distansutbildning i Journalistik/Copy på RMI Berghs i Stockholm.
Han har sina texter publicerade i allt ifrån tidskrifter till reklammaterial från uppdragsgivare i hela Sverige; Sydved, Jönköping Energi, Vätterhem, Karlskoga kommun, Vårdcentralerna Bra Liv, Lännen Tractors, Länsstyrelsen i Kalmar län, Elmia Wood med flera.
Sedan början av 2010-talet håller han regelbundet kurser i kreativt skrivande. Sedan 2014 är han kursansvarig för Diplomerad kommunikatör som ges av Sensus samt kursledare i marknadsföring och kommunikation på Campus I12 i Eksjö.
I sin roll som Copywriter på Concret reklam agerar han också projektledare och varumärkesutvecklare för byråns uppdragsgivare.
Tillsammans med Mats Andersson har han gett ut två diktsamlingar samt en bok om John Bauer.