Porträttfoto, imagefoto för Bra Liv Eksjö vårdcentral
- Details
Under en hektisk och rolig dag på Ullinge värdshus så fotograferade vi över 60 porträtt och mängder av image-bilder för Bra Liv Eksjö vårdcentral.
Här kan du se ett litet urval av bilderna som kom till.
Bokdesign "Skråblikk" för norske konstfotografen Magnus Reneflot
- Details
Trådbundet hårdband med en inlaga på 112 sidor.
Vi har som vanligt jobbat med detaljerna när vi utformade designen för den här boken – vinröda kapitälband som matchar de gröna försättsbladen med tryck i svart.
Omslaget har vi låtit få känslan av matt papper – och har då använt Geltex obestruken.
Designer: Mats Andersson. Texter: Nina Frydenlund. Engelsk översättning: Nina och Cathrine Stephansen.
Tryck: By Wind.
Concret historia – året är 1987
- Details
Bilden ovan: Mats Andersson, originalare och Ulf Hedenskog, ägare och AD. Foto: Rolf Johansson.
Året är 1987. I hjärtat av Jönköping på Smedjegatan 22 huserade Concret Reklam (1981–2018). Väggarna pryddes av skisser, storyboards och kampanjidéer. På byrån arbetade ett team av engagerade människor som alla hade ett gemensamt mål: att skapa något unikt och minnesvärt för sina kunder. Något som gav ett konkret resultat.
Mats Andersson, Roland Andersson, Ulf Hedenskog, Anna, Lennart Kylberg, Anders Berglund, copy/projektledare.
Foto: Rolf Johansson.
Det var en tid då varje uppdrag togs emot med entusiasm. Inget uppdrag var för stort eller för litet. Varje dag var fylld av diskussioner kring grafisk design, slogans och koncept – idéerna flödade. Med begränsad teknologi jämfört med idag, var kreativiteten och hantverket byråns största tillgång – och det var just det som gjorde arbetet så spännande. Varje kampanj var ett konstverk i sig.
Kundrelationerna var nära och personliga, där byråns team ofta delade en kopp kaffe med kunderna och lyssnade på deras drömmar och visioner. Den här dagen samlades hela teamet tillsammans med en av Concrets största kunder, Tomas Söderlind från Sydved, runt fikabordet för att tacka av copywriter och projektledare Rolf Johansson.
Vår AD och fotograf Mats hade precis avslutat sin utbildning på Universitetet i Göteborg och gjorde sin praktik. 1987 sökte han sig dock vidare och började som reklamansvarig på Atteviks personvagnar. Därefter reklamchef på Kabe husvagnar - för att sedan komma tillbaka till Concret 1990. Och då ändrades arbetssättet radikalt. För nu införskaffades första datorn och Concret blir först i Jönköping med ”desktop publishing”. En Macintosh ska det självklart vara. 10 tums skärm och hela 20 mb minne!
Lennart Kylberg, copy/projektledare och Anna, originalare. Foto: Rolf Johansson.
Roland Andersson, ägare och faktor. Foto: Rolf Johansson.
Tomas Söderlind, Sydved. Foto: Rolf Johansson.
1978 Concret grundas av bl a Roland Andersson. 1979 Concret blir aktiebolag. 1981 Concret flyttar in i nya lokaler på Smedjegatan 22, mitt i centrala Jönköping. 1990 Första datorn införskaffas och Concret blir först i Jönköping med ”desktop publishing”. 1998 Första digitalkameran införskaffas. Kan med nöd och näppe användas till att skapa tryckbara bilder i frimärksstorlek. 2001 Smedjegatan brandhärjas. Concrets lokaler klarar sig med minsta marginal (det brann fram till en av våra gipsväggar) från att bli lågornas rov. 2018 Concret flyttar till nya större och mer ändamålsenliga lokaler i Huskvarna – bara ett stenkast från lokalerna där Gumælius huserade på 70-talet och där grundaren Roland Andersson jobbade.
Utbildningar Diplomerad kommunikatör och Account Manager
- Details
Efter sommaren har vi haft en intensiv utbildningsperiod – där vi dels haft nöjet att gratulera rekordstor grupp med Diplomerade kommunikatörer på Sensus diplomutbildningar till examen och dels haft tre utbildningsdagar med grymt marknadsföringssnack med blivande Account Managers på TUC Sweden. Alltid lika kul att möta framtidens branschstjärnor.
Sommar, sol, bad och lata dagar …
- Details
Ny kund. Skaftö Posten – 36 sidor tabloidtidning
- Details
Under fyra hektiska dagar har vi producerat hela 36 sidor tabloidtidning.
Concret Reklam fick förtroendet att utforma tidningen Skaftö Posten och stå för den grafiska produktionen.
Vår nya kund BWU har stått för annonsinförsäljning, texter och foto.
Tryck står Gota Media AB | Borås Tidning Tryckeri för.
Så här skriver Margareta och Peter bland annat i sin ledare:
Det finns en ny grön våg, eller kanske vi ska kalla den blå våg. Personer som väljer att idag med familjen flytta ut till öar i svenska skärgården. Så också på Skaftö.
– Vi hoppas att årets mix av aktuella nyheter, tips på restauranger, boende, affärer, aktiviteter, gång- och cykelvägskarta, historiska tillbakablickar och Skaftö Evenemangskalender lockar till läsning.
Och har du inte varit på Skaftö!? Gör ett besök dit i sommar! En riktig sommaridyll.
Tabloidtidning gör sig så klart bäst att läsa på papper – men en digital variant hittar du här!
Concret Reklam prisas för grafisk design nationellt och internationellt
Nominerade till Publishingpriset
1990-talet med Sydveds kundtidning Aktivt Skogsbruk. Art Director Mats A, Copy Thomas Söderlind
2021 med Vårdcentralerna Bra Livs kundtidning Bra Liv Magasin. Art Director Mats Andersson, Copy David Söderlind
2023 med boken Mother Earth i kategorin PRINT, PRAKTVERK; Art Director Mats Andersson
Nominerad till Svenska fotobokspriset
2013 med boken "Djur. 66 bilder". AD/Fotograf Mats Andersson
2023 – Boken Mother Earth vinner silver i Budapest International Foto Awards. AD/Fotograf Mats A
2023 – Boken Mother Earth vinner brons i ipa (International Photo Awards). AD/Fotograf Mats A
2023 – Boken Shinrin-Yoku vinner brons i Budapest International Foto Awards. AD Mats A
2023 – Boken Shinrin-Yoku vinner silver i Tokyo International Foto Awards. AD Mats A
2022 – Boken Nature Diary vinner guld i Budapest International Foto Awards. AD/Fotograf Mats A
2022 – Boken In the twilight zone vinner guld i International Photography Awards. Art Director Mats Andersson
2021 – Boken In the twilight zone vinner silver i Budapest International Foto Awards. AD Mats A
2021 – Boken In the twilight zone vinner brons i Tokyo International Foto Awards. AD Mats A
Concret Reklam designar boken "Vårdvalet skapade Vårdcentralerna Bra Liv – från monopol till konkurrens"
- Details
Ett av de större jobben hittills i år.
Trådbundet hårdband med en inlaga på 184 sidor.
Vi har verkligen jobbat med detaljerna när vi utformade designen för den här boken – ljusgröna kapitälband som matchar de mörkgröna försättsbladen med tryck i svart.
Omslaget är laminerat med soft touch-lack.
Musikvideo för Aiann
- Details
Från text och bild till grafisk design och digitala kanaler …
- Details
- Kommunikationsteori
- Icke-verbal kommunikation
- Skriv texter med känsla och känslor
- Hållbar kommunikation
- Grafisk produktion i Illustrator, Photoshop, InDesign.
- Visuell kommunikation
- Digital kommunikation
- Kommunikationsplanering
- Almanacka – ditt varumärke på väggen ett helt år. Vårdcentralerna Bra Liv
- Levande hemsidor – JRAB ser fördelarna
- Från IT till grönyta: »Potentialen i grön tillväxt är enorm!« Nordic Green Group i Huskvarna med fokusområden trädvård, trädgårdsskötsel och markanläggning växer.
- Investera i dig själv och din kropp – nya webbsidor
Kontakta oss
Mail
david [at] concret.se
mats [at] concret.se
Telefon
+46 36 10 00 50